وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای خبر داد که ۲ جنگنده انگلیسی و آلمانی در نزدیکی حریم هوایی استونی اقدام به رهگیری یک فروند هواپیمای سوخت‌رسان روس کردند.

جنگنده‌های آلمان و انگلیس هواپیمای سوخت‌رسان روس را رهگیری کردند

به گزارش قدس آنلاین؛ وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای خبر داد که ۲ جنگنده انگلیسی و آلمانی در نزدیکی حریم هوایی استونی اقدام به رهگیری یک فروند هواپیمای سوخت‌رسان روس کردند.

این وزارتخانه اعلام کرد: جنگنده های تایفون ناتو دیروز سه‌شنبه (۲۳ اسفند) سد راه هواپیمای ایلیوشین ۷۸ روسیه و مانع از ورود آن به حریم هوایی استونی شدند.

این منبع انگلیسی مدعی شد که هواپیمای مذکور با برج کنترل هماهنگ نکرده بود.

دیروز نیز سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در پی برخورد یک فروند جنگنده سوخو-۲۷ روسیه با یک پهپاد ام کیو ۹ ریپر آمریکا بر فراز دریای سیاه اعلام کرد که پهپاد آمریکایی که در حال انجام یک ماموریت اطلاعاتی و شناسایی در آب‌های بین‌ المللی بود، ساقط شد و جنگنده روسیه احتمالاً آسیب دیده است.

پاتریک رایدر گفت که رهگیری‌ها (از سوی روسیه) امری غیرعادی نیست، اما رهگیری امروز باعث شد که پهپاد آمریکایی قادر به پرواز نباشد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اقدامات خلبانان روسی را "ناامن و غیرحرفه ای" توصیف کرد و افزود: به نظر من این اقدامات خود گویا هستند.

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا روز سه‌شنبه پس از احضار وی به وزارت امور خارجه آمریکا، گفت: مسکو خواهان رویارویی با واشنگتن نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.